Eindelijk weer in Japan - Reisverslag uit Fukuoka, Japan van Michiel Koomen - WaarBenJij.nu Eindelijk weer in Japan - Reisverslag uit Fukuoka, Japan van Michiel Koomen - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer in Japan

Blijf op de hoogte en volg Michiel

22 Maart 2014 | Japan, Fukuoka

Vanochtend om 8:40 lokale tijd zijn we eindelijk geland in Fukuoka. Dit was een half uur eerder dan gepland, dus een meevaller. Het hotel was gelukkig maar twee stations bij het vliegveld vandaan, dus we hebben niet lang met onze bagage in de metro hoeven zitten. Nadat we ingecheckt hadden en onze bagage hadden achtergelaten zijn we er op uit getrokken.

Onze eerste bestemming waren de kasteelruïnes van het kasteel van Fukuoka. In het park bij het kasteel aangekomen waren al enkele kersenbloesems in bloei en de rest staat op het punt open te gaan. In het park stonden ook een aantal eettentjes, dus nadat we door de ruïnes hadden rondgelopen hebben we daar wat lekkers gehaald. Mam had een omelet met soba noodles en pap en ik hadden yakitori (kipspies) en takoyaki (stukjes inktvis in deegballen).

Daarna hebben we nog even door het winkelgebied vlakbij het station van de wijk Hakata en daarna teruggegaan naar het hotel. Het was inmiddels al 16 uur en we waren toch wel moe van de vlucht. Mam had in de avond geen honger en last van haar kunstknie, dus zijn pap en ik er met z’n tweeën op uitgetrokken om wat te eten. Ik had op internet gelezen dat niet al te ver bij het hotel vandaan allemaal noodle stalletjes langs de weg moesten staan en zijn deze gaan opzoeken. Het eten was er eenvoudig, maar echt heel lekker. We hadden allebei noodlesoep en een spies met ik denk varkensvlees. Zeker weten doe ik het alleen niet.

Daarna zijn we weer teruggegaan naar het hotel.

• 22 Maart 2014 - 14:06

Iris:

Wuhuuu klinkt goed! Mama gaat zo naar Opa dus ik zal zeggen dat ze hem dit bericht moet voorlezen, gaat 'ie heel leuk vinden!

• 22 Maart 2014 - 14:15

Marco:

Dat poppetje van de 3e foto lijkt sprekend op pap. Maar is niet zo best dat mam nu al last heeft van dr kunstknie. Hoop dat het na een nachtje slaap over is. Veel plezier en kijk uit naar het volgende bericht.

• 22 Maart 2014 - 14:40

Boy:

Veel plezier en geniet!
    Hoe is het weer?

• 24 Maart 2014 - 17:25

Fadime:

Heel cool! Groetjes aan Ton :)

• 24 Maart 2014 - 23:27

Ralf:

Geniet ervan en Ton geen kogelvis laten eten. De olie van WOOX kennen we niet missen.