善峯寺 - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Michiel Koomen - WaarBenJij.nu 善峯寺 - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Michiel Koomen - WaarBenJij.nu

善峯寺

Blijf op de hoogte en volg Michiel

06 April 2014 | Japan, Kyoto

Vandaag ben ik naar de Yoshimine tempel in de bergen net buiten Kyoto geweest. Aangezien ik gisteren een nieuw fototoestel had gekocht, stond ik vandaag te popelen om hem te gebruiken. Ik kon heel handig vanuit huis naar het dichtstbijzijnde station lopen en daar de trein richting Osaka pakken.

Na ongeveer een uurtje kwam ik aan bij de tempel. In de bergen aangekomen was het ineens nog veel kouder dan in de stad. De afgelopen dagen is het in de stad al maximaal 11 graden geweest (een week eerder was het nog 21 graden) en denk dat het in de bergen maximaal 4-5 graden was. Er was voor vandaag al wat neerslag voorspeld, maar ik stond toch wel even te kijken toen deze in de vorm van natte sneeuw uit de lucht kwam dwarrelen…

In tegenstelling tot wat ik had gedacht nadat ik de tempel op internet had gezien, bleek dat het niet een tempel, maar een heel tempelcomplex te zijn. Er waren dus meerdere tempeltjes op een redelijk uitgestrekt terrein. Vanaf het terrein hier had je ook nog een prachtig uitzicht op de stad (ik hoop dat het een beetje overkomt op de foto’s).

Na ongeveer een uurtje rondgelopen te hebben op het terrein had ik alles gezien en was het tijd om terug te gaan. Beneden bij de souvenirwinkel heb ik nog een plattegrond gekocht met een aantal wandelroutes in de bergen net buiten Kyoto waar ook op aangegeven staat welke bezienswaardigheden je onderweg nog tegenkomt, maar goed wandelen doe ik wel wanneer het weer wat beter weer is.

  • 06 April 2014 - 15:23

    Erna:

    prachtige foto's, Michiel.
    x erna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michiel

Actief sinds 13 Okt. 2010
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 34655

Voorgaande reizen:

21 Maart 2014 - 22 Augustus 2014

Studeren in Kyoto

18 Oktober 2010 - 07 November 2010

Japan 2010

Landen bezocht: