Nog 1 dagje!! - Reisverslag uit Maarssenbroek, Nederland van Michiel Koomen - WaarBenJij.nu Nog 1 dagje!! - Reisverslag uit Maarssenbroek, Nederland van Michiel Koomen - WaarBenJij.nu

Nog 1 dagje!!

Blijf op de hoogte en volg Michiel

20 Maart 2014 | Nederland, Maarssenbroek

Morgen is het dan eindelijk zover, het moment waar ik al sinds het begin van mijn studie naar uit heb zitten kijken. EINDELIJK ga ik weer naar Japan!! Het grote verschil met de vorige keer is natuurlijk dat ik nu wel Japans spreek. Dat moet ook wel, anders ga ik daar op de universiteit flink onderuit.

Aangezien school daar pas op 1 april start (en nee, dat is geen slechte 1 april grap) heb ik nog wat tijd om te reizen. Samen met m’n ouders vlieg ik morgen van Amsterdam naar Fukuoka, gelegen op het eiland Kyushu. Een dag later zullen we van Fukuoka naar Nagasaki reizen, welke op de kaart staat aangegeven met een rode lijn ri. het zuid-westen. Hier willen we de Nederlandse VOC handelspost Decima bezoeken en de Peace Memorial voor de slachtoffers van de tweede atoombom.

Vanuit Nagasaki reizen we via de rode en blauwe lijn naar Yanai. Hier gaan we de familie opzoeken waar Marco en ik 3 jaar geleden op homestay zijn geweest. Ik heb sinds de vorige reis naar Japan altijd contact met hen gehouden en sinds ik Japans studeer is dat altijd in het Japans geweest. De familie kijkt er ook heel erg naar uit om nu met mij in het Japans te kunnen praten. De man sprak geen Engels, dus communiceren met hem ging eigenlijk altijd via zijn vrouw.

Net als vorige keer gaan we vanuit Yanai met de boot naar Matsuyama (de groene lijn). Ondanks dat ik al eens eerder in Matsuyama ben geweest, zal het dit keer heel anders zijn. Dit komt omdat ik met Marco in het najaar ben geweest en dit keer in de kasteeltuin en parken de kersenbloesem in volle bloei zou moeten staan.

Vanuit Matsuyama reizen we door naar Takamatsu (de donker paarse lijn). Daar hebben ze het Shikoku Mura park. Vanuit heel Japan zijn middeleeuwse huizen naar dit park verhuisd, zodat men een beetje het gevoel krijgt hoe men hier in de middeleeuwen leefde. Een beetje vergelijkbaar met het Archeon.

Daarna gaan we door naar Kyoto (de lichtblauwe lijn). Hier blijf ik achter en reizen mijn ouders door met z’n 2’en. Na een paar dagen in Kyoto te zijn geweest, zullen mijn ouders doorreizen naar Kanazawa (de lichtpaarse lijn). Hier staat één van Japans drie mooiste tuinen en er staan huizen die nog van rijke samurai zijn geweest.

Als laatste zullen ze nog naar het Hakone National Park gaan (de lichtpaarse en bruine lijn). Je kunt natuurlijk niet in Japan geweest zijn en niet de Fuji berg gezien hebben. Daarna gaan ze terug naar Kyoto en willen we nog een dagje met z’n 3’en naar Nara gaan voordat ik ze weer het land uit zet. Met pa en ma de deur uit, kan het feest natuurlijk pas echt beginnen!!

• 20 Maart 2014 - 13:49

Boy Kluin:

Heeel veel succes Michiel en goede reis ook aan je Pa en Ma

Boy

• 20 Maart 2014 - 13:50

Leydy Lübbers, TAO Japan Specialist:

Hallo Michiel,
    Ja, morgen begint weer een nieuwe reis wat best weleens nog meer invloed kan hebben op je leven. Ik ben erg blij dat je dit ook samen met je ouders kunt beleven. Het kaartje met je reisroute erop vind ik erg duidelijk. Jullie zullen vast en zeker een prachtige reis tegemoet gaan. Goede reis, team Koomen-Jansen!!

• 21 Maart 2014 - 17:00

Ad En Margriet:

Hoi Michiel,
    Een hele goede reis samen met pap en mam. We zullen je volgen. Succes!!

• 22 Maart 2014 - 23:33

Erna: