Even rust - Reisverslag uit Yanai, Japan van Michiel Koomen - WaarBenJij.nu Even rust - Reisverslag uit Yanai, Japan van Michiel Koomen - WaarBenJij.nu

Even rust

Blijf op de hoogte en volg Michiel

25 Maart 2014 | Japan, Yanai

Vandaag stond de taxi alweer vroeg voor de het hotel. Vandaag gingen we verder naar de familie waar Marco en ik 3 jaar geleden ook gelogeerd hadden. Eerst zijn we vanuit Nagasaki terug gereisd naar Fukuoka, waar we moesten overstappen op de shinkansen (hogesnelheidstrein). Voor pap en mam was dit de eerste keer dat ze in de shinkansen zaten.

Eenmaal in Yanai aangekomen werden we al opgewacht op het station. Toen we bij de mensen thuis aankwamen werden we gelijk getrakteerd op Yakisoba (gebakken noodles). In de middag zijn we nog op stap geweest. We hebben wat rondgereden door de stad en de bergen rondom de stad waar Masumi heeft laten zien bij welke middelbare scholen ze Engelse les heeft gegeven.

’s Avonds hebben we weer een feestmaal gekregen, Sukiyaki met doe-het-zelf sushi. Hierbij pak je een blad zeewier waar je rijst op doet en wat je er zelf op wilt, zoals vis, ei, groente, enz.

Vandaag was een rustig dagje, maar we hebben wel een goedbeeld gekregen van hoe het leven buiten de grote steden er uit ziet.

• 25 Maart 2014 - 16:05

Leydy Lübbers (TAO Japan Specialist):

Leuk om te horen dat jullie in Yanai jullie servas hosts hebben getroffen. Ik hoop dat je nog kans ziet om de groeten van mij te doen. Als ik weer een keer richting Hiroshima kom zal ik proberen een dagje vrij te maken en naar Yanai af te reizen. In ieder geval erg leuk dat jullie elkaar nu weer mogen treffen.
    Groeten uit Amsterdam en ik wens jullie een goeie bootreis over de Japanse binnenzee naar Matsuyama.

• 25 Maart 2014 - 16:25

Iris:

Doe-het-zelf sushi?? Aiiii ik voel een perfect family diner idee opkomen!